Cel mai solicitat serviciu de cetățeni, disponibil online: Toate categoriile de caziere juridice pot fi livrate digital

Cel mai solicitat serviciu de cetățeni, eliberarea cazierul judiciar, cazierul detaliat și cel contravențional, este disponibil și în format digital, inclusiv cu opțiunea de apostilare și livrare la domiciliu. În acest sens, economisim circa 10 ore din viața fiecărui om, care solicită de aceste documente.

Doar în 2022, au fost înregistrate peste 100.000 de solicitări pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar. Cetățenii fac cozi ca să le colecteze pe hârtie.

Din iunie 2023, cazierul judiciar poate fi comandat și obținut digital. În doar 4 zile de la lansare, deja au fost înregistrate circa 1.800 de solicitări, care vor fi livrate direct în MCabinet.

„Suntem hotărâți să accelerăm procesul de digitalizare a serviciilor publice și să aducem beneficii tangibile pentru toți cetățenii Republicii Moldova, indiferent de locul în care se află. Construim o țară modernă, transparentă și orientată către nevoile cetățenilor, iar digitalizarea va juca un rol central în această transformare. Lucruri frumoase se întâmplă din cooperare. Mulțumesc colegilor de la Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova, Ministerul Justiției al Republicii Moldova și, desigur, Agenția de Guvernare Electronică”, a declarat viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba.

Noul serviciu oferă:

– Obținerea cazierul în format electronic;

– Obținerea cazierului apostilat odată cu cazierul;

– Obținerea cazierului în limba engleză;

– Depunerea și obținerea cazierului de către persoanele juridice

– Obținerea cazierului pe suport de hârtie împreună cu apostila într-un singur plic în cazul solicitării livrării prin serviciului de livrare MDelivery.

Cetățenii din țară și cei aflați peste hotare au la dispoziție două opțiuni de obținerea cazierului, inclusiv cu apostilare:

– în format electronic, cu recepționarea în portalul cetățeanului și antreprenorului (MCabinet).

– pe suport de hârtie cu livrare la oficiile comisariatelor de poliție sau la domiciliu prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery.

Noul serviciu mai oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea cazierului, pe baza QR-code aplicat pe cazier, care prin scanarea acestuia redirecționează către pagina de vizualizare a detaliilor cazierului.

 Etapele de depunere și obținere a cazierului sunt următoarele:

– prin intermediul platformei servicii.gov.md. Solicitantul depune online cererea de prestare a serviciului în regim autentificat/neautentificat, cu solicitarea opțiunii de apostilare și/sau livrare

– prin intermediul sistemelor integrate. Serviciul Tehnologii Informaționale al MAI perfectează cazierul, iar la necesitate Agenția Resurse Informaționale Juridice din cadrul Ministerului Justiției perfectează apostila

– solicitantul care dispune de semnătură electronică, poate descărca cazierul perfectat și apostilat din portalul cetățeanului (MCabinet), secțiunea Documentele mele

– solicitantul care nu dispune de semnătură electronică poate ridica cazierul și apostila pe suport de hârtie de la ghișeul Serviciul Tehnologii Informaționale al MAI sau prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery, care asigură livrarea cazierului în peste 200 de țări ale lumii.

Acest nou serviciu este dezvoltat de Agenția de Guvernare Electronică în baza Platformei de Dezvoltare a Serviciilor Publice (PDSE / FOD) și este interconectat cu platformele și serviciile guvernamentale electronice: MSign, MPass, MCabinet, MConnect, MDelivery, MPay, MNotify și MLog pentru a asigura calitatea, integritatea și securitatea datelor.