Dezvoltarea afacerilor și exportul discutate de către producători și autorități

Despre importanța creșterii prezenței produselor fabricate în Moldova, parcursul producătorului autohton, noi piețe de desfaceri pentru produsele autohtone, tranziția la comerțul online, cadrul legislativ actual referitor la măsurile de sprijin, dar și despre Programul 373  s-a discutat în cadrul evenimentului „Noi piețe de desfacere pentru produsele autohtone”, la care au participat producătorii din țara noastră și autoritățile responsabile.

Veronica Arpintin, secretara de stat din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a vorbit în cadrul evenimentului despre:

– importanța oportunităților de export, în condițiile în care exista concurența globală

– necesitatea de a dezvolta produse și servicii mai competitive

– importanța cunoștințelor și accesului la finanțe pentru producători, care sunt oferite de către Ministerului Dezvoltării Economice, prin Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (instruiri, programe, granturi, Programul 373).

“În viziunea Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, economia verde sau businessul verde este și va fi prioritizat, cu susținerea Guvernului. În pofida tempoului schimbărilor legislative, producătorii sunt flexibili și beneficiază de instruiri și granturi pentru ași dezvolta afacerile și a le internaționaliza. Exporturile înseamnă creșterea dezvoltare și internaționalizare pentru companii, creșterea salariilor, dar și creșterea calității calității vieții“ a menționat secretara de stat Veronica Arpintin.

Ministerul Dezvoltării Economice, prin ODA implementează două programe orientate pentru consolidarea sustenabilității și capacităților de promovare a produselor și serviciilor pe piețele externe, inclusiv etichetare, obținerea unor certificate, procurarea licențelor, software.

Pe parcursul implementării Programului de ecologizare a întreprinderilor mici și mijlocii și a Programului de creștere competitivitate export și internaționalizare, circa 550 de manageri de companii au fost instruiți pentru a-și proiecta afacerile competitive, verzi și econome, iar 214 afaceri au accesat finanțare nerambursabile pentru dezvoltare și extindere pe alte piețe de desfacere.

Evenimentul organizat de către maib, și-a propus să ofere cunoștințe și instrumente utile pentru ca orice producător din țară să știe exact ce are de făcut pentru dezvoltarea afacerii, să descopere piața europeană și să poată face tranziția la comerțul electronic.