Guvernul a avizat un proiect legislativ ce va permite antreprenorilor să își înregistreze afacerea de la distanță

Guvernul a avizat un proiect legislativ care va permite extinderea instrumentelor digitale utilizate în relațiile dintre instituțiile statului și agenții economici. Astfel, reprezentanții mediului de afaceri vor interacționa cu autoritățile de la distanță și nu vor mai fi nevoiți să prezinte în formă fizică o serie de documente. 

Printre cele mai importante aspecte ale documentului aprobat de Cabinetul de miniștri se numără:

  • Agenții economici vor putea să-și înregistreze și gestioneze afacerile la distanță prin instrumentele electronice puse la dispoziție de instituțiile statului.
  • Simplificarea procedurilor de recepționare și eliberare a cererilor și documentelor în format electronic de către autoritățile publice. De asemenea, modificările adoptate vor permite recunoașterea semnăturilor electronice calificate, emise de prestatori calificați din Uniunea Europeană.
  • Simplificarea procesului de obținere a semnăturii electronice. Aceasta va putea fi obținută prin intermediul altor instituții decât prestatorii de servicii de certificare. Totodată, proiectul delimitează clar documentele care pot circula doar cu semnătură electronică de documentele în format electronic, care nu necesită această semnătură.
  • Eliminarea obligativității agenților economici de a se notifica și înregistra la Centrul Național de Protecție a Datelor cu Caracter Personal. Procedura dată este exclusă în toate cele 28 de țări ale Uniunii Europene din 25 mai 2018.

Proiectul a fost consultat public pe platforma Comisiei Parlamentare Economie, Buget și Finanțe și avizat de către autoritățile și instituțiile publice relevante.

Decizia aprobată azi de Guvern prevede modificarea a 28 de acte normative. Lista acestora poate fi accesată aici.

Ajustările normative urmează să fie aprobate în două lecturi de către parlament pentru a intra în vigoare.