Sergiu Railean: ”În contextul Stării de Urgență, Serviciul 112 este pregătit să facă față tuturor apelurilor de ajutor”
Ministrul Economiei și Infrastructurii a întreprins, astăzi, o vizită de lucru la Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112. Sergiu Railean s-a documentat despre capacitatea operațională a serviciului de gestionare a numărului mare de solicitări în condițiile stării de urgență instituite pe teritoriul Republicii Moldova.
Oficialul a fost informat că serviciul funcționează în regim alert și că au fost luate măsuri suplimentare pentru preluarea tuturor apelurilor la 112 în legătură cu infecția cu noul coronavirus. Sergiu Railean a apreciat efortul echipei de operatori, care în condițiile actuale reușește să facă față avalanșei de solicitări și să limiteze răspândirea epidemiei de COVID-19.
”În această perioadă complicată pentru noi, când se dă lupta decisivă pentru stoparea epidemiei cu COVID-19, operatorilor Serviciului 112 le revine un rol esențial. Preluarea operativă a apelului și transmiterea informației serviciilor de urgență pentru a interveni în timp real, înseamnă salvarea a mii de vieți. În contextul Stării de Urgență, Serviciul 112 este pregătit să facă față tuturor apelurilor de ajutor”, a declarat ministrul Economiei și Infrastructurii.
“Actualmente, apelurile prin care cetățenii raportează simptome de gripă sau o posibilă infecție cu COVID-19 sunt direcționate către serviciul de Ambulanță, iar cele privind persoanele care nu respectă regimul de autoizolare stabilit de autorități sunt direcționate către serviciul de Poliție. Zilnic recepționăm circa 8 mii de apeluri. Din numărul total de solicitări, 50% sunt apeluri care nu reprezintă urgențe. În foarte multe cazuri, cetățenii apelează numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus sau despre alte subiecte, fără a avea urgențe reale”, a informat Directorul Servicului 112, Liviu Oboroc.
Pe 29 martie Serviciul 112 împlinește doi ani de activitate operațională. În prezent, Serviciul 112 procesează toate apelurile, care anterior erau direcționate separat la poliţie, ambulanţă şi pompieri, fapt ce facilitează conexiunea cetăţeanului cu serviciile specializate. Totodată, existența unui singur număr de urgență, timpul redus de chestionare a apelantului, implicarea simultană a serviciilor specializate de urgență, aplicarea tehnologiilor performante, un sistem informațional integrat, regimul non-stop de funcționare și o echipă de profesioniști oferă posibilitatea unei intervenții promte în salvarea vieților omenești.