Valeriu Lazăr: obiectivul statului în domeniul comunicațiilor electronice este dezvoltarea unei piețe competitive ce ar asigura consumatorii cu servicii moderne și calitative
Declarația a fost făcută în cadrul unei ședințe cu participarea Directorului general al Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologii Informaționale (ANRCETI) Grigore Varanița, și factori de decizie din Ministerul Economiei. În cadrul ședinței au fost examinate acțiunile regulatorului independent în contextul săptămânii protecției consumatorilor, desfășurată în acest an cu genericul, stabilit de Consumers International, „Drepturile consumatorilor în era comunicaţiilor mobile”.
Viceprim-ministrul Valeriu Lazăr a declarat că, la nivelul național, autoritățile schimbă accentele de pe controlul agenților economici spre informarea și responsabilizarea lor, pe de o parte, și pe informarea și pregătirea consumatorilor în a-și apăra eficient drepturile, pe de altă parte. Valeriu Lazăr a subliniat că este responsabilitatea statului de a asigura reguli corecte de joc pentru operatori, astfel încât consumatorii să beneficieze de servicii moderne și calitative la un preț competitiv.
Directorul ANRCETI a informat că recent a intrat în vigoare Regulamentul privind furnizarea serviciilor publice de comunicații electronice, care a unificat cadrul normativ secundar în mai multe domenii – telefonie fixă, mobilă, acces la internet, televiziune contra cost, etc. Totodată, documentul obligă furnizorii de servicii să asigure transparența tarifelor și a condițiilor de furnizare și utilizare a serviciilor publice de comunicații electronice, astfel încât utilizatorii să aibă posibilitatea de a alege servicii, prețuri, calitate.
Potrivit lui Grigore Varanița, ANRCETI reacționează în timp util la petițiile depuse de consumatori, iar operatorii s-au conformat tuturor prescripțiilor emise de Agenție. În paralel, ANRCETI evaluează calitatea serviciilor oferite de operatorii de telefonie mobilă și a creat o subdiviziune separată responsabilă de supravegherea respectării drepturilor consumatorilor. Mai mult, Agenția urmează să editeze ghiduri speciale pentru furnizori și pentru consumatori și va desfășura o campanie de informare a consumatorilor.